Wednesday, 19 August 2015

Ransun paketti

Olen kokeillut tilata Ransun erikoisruokaa Zooplussalta, kun sitä on jonkin verran kehuttu. Täytyy sanoa, että omat kokemukseni eivät ole kovin ruusuisia. Ensimmäisen kerran tilasin kotisaareen. Silloin kuljettaja soitti minulle aikeissa jättää paketin yhteen lossirantaan, jota reittiä en yleensä kulje. Sieltä ei paketti olisi siirtynyt eteenpäin. Vaati aika monta soittoa, että saatiin selvitettyä, minne hänen kannattaa paketti jättää. Saariin kun kulkevat niin ihmiset kuin rahditkin yhteysaluksilla, täytyy tietää, mistä paikasta ja laiturista kunkin reitin alus lähtee ja mihin aikaan. Sekin paketti tuli lopulta perille, mutta aika paljon myöhemmin kuin olin toivonut.
Seuraavan kerran tilasin Ransun ruokaa kaupunkiasuntoon ajatellen, että se tulee nopeasti ja yksinkertaisesti. Olin tehnyt tilauksen hyvissä ajoin viikkoa aikaisemmin, jotta ruoka saapuisi viikon alussa, jolloin olimme juuri saapuneet kaupunkiin, ja jolloin olisin päivällä kotona. Eipä kuulunut. Perjantaina olin koko päivän poissa kotoa ja silloin oli postiluukusta tiahtanut lappu, jossa kerrottiin, että lähetystä oli yritetty toimittaa. Olin kyllä samalla paikkakunnalla – jos he olisivat soittaneet, olisi jokin toimitusosoite voitu sopia!
Piti odottaa viikonlopun yli. Viikonlopun aikana ei tilausta edes voinut itse noutaa Vantaalta, olisin tehnyt senkin epätoivoissani. Maanantaiaamuna soitin kuljetusfirmaan ja sovimme kuljetuksen paikkaan, jossa olisin töissä tuon päivän. Ja sinne se onneksi iltapäivällä tuotiin!
Mitään vahvistusta tilauksesta ei kummallakaan kerralla ole tullut sähköpostiini, vaikka ekan kerran jälkeen lähetin siitä palautettakin. Surkeaa toimintaa.

Joka tapauksessa, onneksi Ransulla nyt on ruokaa.

Ja pahvilaatikko.

Noh, anna tulla niitä nappuloita!!

Saattaa olla, että tämä jäi viimeiseksi kerraksi, kun tilaan Zooplussalta. Siellä ei edes näytä olevan Urinary-raksujen moderate calorie -versiota, joka on Ransulle parempi, sillä hän viettää massakautta jatkuvasti.

Pääasia on kuitenkin, että Ransu on tyytyväinen. Kylläinen Mr. Sanchez tuli avustamaan töissäni laskemalla keskivartalonsa kirjanpitoni päälle ja käyttämällä tyynynä nauhuria, jolta olin seuraavaksi ajatellut purkaa yhden haastattelun.

Ruokaisaa keskiviikkoa!

31 comments :

  1. No jopa oli palvelua, mutta kaikkea kuulee ja näkee ja vaikka siis oikeasti sopiikin niin lopputulos joskus jää arvailujen varaan! Onneksi Ransu sai ruokaa jotta pääseen jatkamaan massakauttansa, ruoka on kehonrakennuksessa hyvin tärkeää ja myös turkin hoidossa! Ihana kuva kun Ransu on laatikossa! Jaa että osaa Ransu priorisoida myös henkilökunnan töitä! Hienoa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tosi on. Itsekin kun toimin asiakaspalvelussa mm. nettikaupan tätinä, niin ihmetyttää, eikö asiakkaita haluta kohdella mahdollisimman hyvin. Ilman asiakkaita ei nimittäin ole yritystäkään.
      Ransu on sellainen, siltä sujuu kaikki. Etenkin syöminen ;-) Äksen se tuli makaamaan oikean käteni päälle, niin että en voinut käyttää hiirtä.

      Delete
  2. Ihana Mr. Sanchez osaa asettautua :)
    Harmillisia nuo hankaluudet kuljetusten kanssa. Itse olen antanut DPD:lle valtakirjan, että saavat jättää paketin ovelleni jos en ole kotona. Soittavat aina ensin ja tarkistavat, tämä on toiminut ongelmitta nyt vuosia.
    Aivan alkuaikoina käytin DHL:ää ja sitä en todellakaan suosittele.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaa, en tiennyt tuosta mahdollisuudesta. Tilasin DPD-kuljetuksen, mutta täällä Suomen päässä se oli toinen yritys. Tosin ovelle jättö ei taitaisi onnistua kerrostalossa, joku ohikulkija saattaisi napata paketin mukaansa ja rappuun ei muutenkaan saisi jättää mitään lojumaan.

      Delete
    2. Kerrostalossa asun myös ja alkuun hieman jännitin pysyvätkö paketit oven takana. Mutta eivät ole kiinnostaneet ketään:)

      Delete
    3. Ahaa, kiinnostava tieto!

      Delete
    4. Mä olen myös tilannut zooplussalta vuosia ilman suurempia ongelmia. Ennen suosin DHL:ää, mun kohdalla ne toimi kun unelma. Nyt maksan sen euron extraa, jotta Posti tuo, DPD:n toimituksen kanssa kirosin pari kertaa ja se riitti. Koskaan eivät olleet sopivassa paikassa sopivaan aikaan, ei vaikka ehdotin niin kotiosoitetta, kun työ/koulua. "Ei me sinne tulla sillon, eikä sinne tollon, eikä tänne millonkaan". Meni pahimmillaan se pari viikkoa saada paketti heidän jakajalta minulle vaikka samassa kaupungissa oltiin!
      Postin kanssa on toki ikävä, kun he eivät soita etukäteen ja kerro koska tulevat, mutta minulle paketti tulee yleensä aika tarkasti kuuden arkipäivän sisällä, joten lasken tilatessa koska saapuu (Posti tuo iltapäivällä). Muutaman kerran ovat tuoneet kun en ole kotona, mutta onneksi lähin Posti (vielä) on ihan naapurissa. Saas nähdä kuinka homma hoidetaan kun Posti sulkee kaikki konttorinsa.

      Delete
    5. ps. Aijoo, voisiko sitä laittaa jo tilaukseen osoitteeksi jonkun sopivan lossirannan?

      Delete
    6. Ehkä kannattaisi tosiaan laittaa se euro lisää, jotta paketin voi itse vaivattomasti noutaa lähimmästä postista - tai että se tulee normaalisti postin mukana tänne kotisaarelleni, eikä tarvitse ohjeistaa kuljettajia. Lossiranta ei oikein ole hyvä paikka, mielellään otan paketin perille asti, on täältä aika pitkät matkat lossirantoihin hakemaan - ellei ole sitten juuri sellainen päivä, että satun ajamaan mantereen ja saaren väliä. Mutta niissä on niin vilkas liikennekin, että ei paketti oikein siinä tien varressa voi olla nököttämässä ilman riskiä, että joku sen siitä nappaa mukaansa.

      Delete
  3. Kissat, ja koiratkin, tykkäävät tyhjistä pahvilaatkoista. Ransu pötköttää tyytyväisenä täyden masun vieressä, varsinkin kun on noin hyvä tyyny. :)

    ReplyDelete
  4. Ransun ilme vikassa kuvassa sanoo ihan selkeästi: Mamma, nyt huomaat vain Mut!
    Nettitilaukset voi olla helppoja, tai sitten hyvin haastavia, mutta nyt on Ransulla vatsantäytetä. Meillä kaikki kissat on onnellisia kun saavat Alman äitiysraksuja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvin tulkittu ilme! Ransu on hirmuinen huomionkerjuri. Äitiysraksuissa lienee energiamäärät kohdillaan ;-)

      Delete
  5. No jo on vaikeaa! Jotkut firmat vaan ovat mitä ovat...:( Onneksi Ransu näyttää tyytyväiseltä♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. No joo, on. Ei tuollaisen kanssa jaksa yrittää enää tilailla. Pääasia kumminkin, että ruoka tuli edes joskus.

      Delete
  6. Señor Sanchez on kyllä kieltämättä oikein tyytyväisen näköinen. Ja ihana muutenkin ♥

    Harmi että on ollut toimitusten kanssa noin vaikeaa! Tuossahan saa jo ennakoisa todella reilusti tilausten kanssa. Vaan onneksi nyt on ruokaa ja pahvilaatikko!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, kesti lähes kaksi viikkoa, että tilaus tuli. Hö.

      Delete
  7. Minullakin on ollut huonoja kokemuksia Zooplussan kanssa, joten haen Juusolle raksuja muista eläinkaupoista. Mustilla ja Mirrillä on usein kohtalaisen hyviä tarjouksia ja vaikka iso summa kerralla kirpaisee, on taas pitkäksi aikaa raksuja kaapissa. Sinänsä joutuu usein ihmettelemään nettikauppojen toimintatapoja. Sivustoihin ja niiden toimivuuteen panostetaan aivan liian vähän ja paljon netissä myydään pelkkää eioota. Olen aina kuvitellut, että kivijalkakaupan varaston ylläpitäminen se vasta maksaa, mutta sama näyttää jatkuvan nettimyymälöissä. Asiakaspalvelu onkin sitten se seuraava kehittämisen kohde. Siksi annan herkästi palautetta. Miten muuten oppisivat kehittämään, ellei kukaan ongelmakohdista mitään sano. Ainakin itse olisin iloinen ja vastaanottavainen kaikesta palautteesta.

    Ihana Ransu laatikossa ja laatikon ulkopuolella. On se vain kiva tehdä töitä, kun on karvainen kaveri työpöydällä hoitamassa priorisoinnin. Tässä juuri toisella kädellä näpyttelen ja toisen käden sormet uppoavat Juuson karvaan sen köllöttäessä työpöydälläni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ransun raksuja myydään vain eläinlääkäreillä, eikä useinkaan näin isoja pakkauksia. Tämä oli vähän edullisempaa, mutta en tiedä, onko se vaivan ja odottelun väärtiä.
      Sehän ihmetyttää, etteivät vastanneet mitään palautteeseenikaan. Eivätkä myöskään parantaneet tiedonkulkua sen jälkeen.
      Juuso on oikea pehmo! Kuvissa näyttää juuri upottavan pörröiseltä.

      Delete
  8. Me emme ole tilanneet tuolta mitään. Tärkeintä oli että ruoka kuitenkin tuli. Vaikkakin myöhässä. Ja se laatikko bonuksena:)

    ReplyDelete
  9. Onneksi ruoka ja Ransu lopulta kohtasivat. Meillä myös jättävät autokatokseen paketin jos en ole kotona. Nyt odottelen saapuvaksi pojille uusia vessoja, hiekkaa niihin, maksuja ja märkäruokaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toivottavasti sinun tilauksesi tulee moitteettomasti perille.

      Delete
  10. Ransulla näyttäisi nyt olevan PALJON ruokaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu :-) Riittävästi hetkeksi, toteaa Ransu.

      Delete
  11. No jopas harmeilla iskivät! :/ Ärsyttävää tollanen. Mä olen tilannut Zooplussalta monta vuotta, ilman mitään ongelmia. Aina tullut 4-5 pvän päästä, ja tilausvahvistuksetkin aina samantien. Olen ollut ilmeisen onnekas tässä asiassa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. No mutta hyvä, että teille on toiminut. En tajua, mikä tässäkin kesti ja esti viestimisen.

      Delete
  12. Onneksi Ransu sai ruokansa ja bonuksen kaupapäälle;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu, lopulta! Pahvilaatikko on aina plussaa ;-)

      Delete

Kaunis kiitos kommentista!